تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 5251
نویسنده پیام
admin آفلاین

مدیرکل
ارسال‌ها : 292
عضویت: 25 /1 /1393
محل زندگی: اصفهان
سن: 25
شناسه یاهو: NAVIDNAVID91
تشکرها : 20
تشکر شده : 156
تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
چلنیوم چیست ؟چلنیوم (چنلیوم) یکی از انواع حروف برجسته میباشد که چند سالی از ورود آن به بازار نمی گذرد در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلو میباشد که زیبایی و تنوع رنک و اندازه آن موجب شده خواهان بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند . این نوع تابلو ها در رنگها و اندازه های مختلف عرضه میگردد که قابلیت روشنایی نیز دارد .جنس تابلو :چلنیوم نوعی آلیاژ میباشد که در مقابل عوامل جوی محیطی بسیار مقاوم میباشد و به راحتی در مقابل آفتاب و یا بارندگی باران رنگ خود را از دست نمی دهد . رویه حروف چلنیوم از جنس پلگسی گلس ساخت کشور تایوان میباشد که در انواع رنگهای مختلف موجود و با انتخاب مشتریان در حروف چلنیوم استفاده میشود . برای اینکه نصب این تابلو های تمیز و شیک باشد از یک زیره به عنوان مثال از ورقهای PVC استفاده میشود که لامپهایی که برای روشنایی تابلو استفاده میشود نیز بر روی این ورقها نصب میگردد .رنگ و اندازه :رنگ و اندازه لبه چلنیوم با توجه به مارکهای متعددی که وجود دارد ، متفاوت است ولی اصلی ترین و معروفترین لبه چلنیوم با مارک تجاری آلوراپید شناخته شده که در ۱۴ رنگ و در اندازه های ۹ سانت ، ۱۱ سانت و ۱۴سانت موجود میباشد . بیشترین رنگهای استفاده شده در کشورمان رنگ های استیل ( نقره ای ) ، مشکی ، و طلایی و بیشترین اندازه لبه چلنیوم استفاده شده ۹ سانت و درصد خیلی کم ۱۱ سانت میباشد . انواع دیگر چلنیوم با مارکهای دیگری نیز وجود دارند که هرکدام مزیت خاص خود را دارد . به عنوان مثال برای حروف چلنیوم با قطر های کم ( حروف ریز ) بدلیل مشکلات ساخت از لبه ۷ سانت نیز استفاده میشود .روشنایی تابلو:داخل حروف چلنیوم از لامپهای SMD و LED استفاده میشود . SMD بدلیل پر نور بودن و همینطور ضد آب بودن مناسب تر از LED می باشد . از مهمترین قسمت های تابلو نور آن میباشد که باید دقت بیشتری در هنگام نورپردازی شود مصرف پایین برق ، پخش مناسب نور ، خاموشی کمتر ، نصب آسان و … مزیتهای لامپ SMD نسیت به لامپای LED هستند . منبع تغذیه مورد استفاده این لامپها ترانس ۱۲v میباشد .تاریخچه:چنلیوم (چلنیوم) با مارک تجاری Channelume ساخت کارخانجاتMCI اسپانیا است
چنلیوم از ترکیب حروف Channel + Aluminum به معنی حروف با لبه آلومینیومی می باشد.
کارخانجاتMCI اسپانیا ، اولین مبتکر این نوع نوار آلومینیومی در جهان می باشد.
از سال ۲۰۰۰ میلادی نام Channelume به ALURAPID تغییر یافت.
————————————————————————————–
مراحل ساخت:1)در قدم اول باید طرحی را که قصد برجسته کردن آن را داریم آماده نمائیم . معمولا طرح مورد نظر متن نوشته یا آرم و لوگو میباشد و توسط طراح و معمولا با نرم افزار کرل دراو انجام میشود.2)هر تابلو برجسته یک رویه و یک لبه نیاز دارد.که در تابلو چلنیوم رویه آن از ورق پلاستیک 3 میل آکرولیک میباشد و توسط دستگاههای لیزر یا سی ان سی طرح رویه را (که قبلا توسط طراح آماده شده) برش میدهند.3)برای لبه کاری (آلوراپیدهای موجود در ایران در دو رنگ طلائی و نقره ای و با عرض 11cmو 9 می باشند ) که توسط استادکار این لبه به دور طرح رو کار میگردد.4)نور پردازی داخل چلنیوم توسط led صورت میگیرد و معمولا بر روی ورق( pvc (10 mil نصب میگردد که اصطلاحا زیر سازی گفته میشود . نکات فنی:1) ورق پلاستیک که بعنوان رویه کار میشود باید حتما آکرولیک بوده تا در تابش نور تغییر رنگ و حالت ندهد و پیشنهاد گروه تبلیغاتی رسا گرافیک مارکهای تایوانی چوچن و ریچانگ و یا مارک معرف به سه خط میباشد.2)لبه های کار شده بهتر است از کارخانه های معروف تهیه گردد و از استفاد لبه های دست ساز خوداری کرد.پیشنهاد گروه تبلیغاتی رسا گرافیک مارکهای آلوباند تایوان و یا آلوراپی اسپانیا میباشد.3)بهتر است برای نور پردازی از led های smd که به دو صورت نوار ژله ای و یا بصورت لقمه ای موجود است استفاد شود. واز led های معمولی که بصورت شاخه های 24 تای میباشد استفاد نگردد.4)بهترین زمینه برای این دسته از تابلوهای برجسته نماهای کامپوزیت میباشد.5)بهترین نمونه آدابتور (ترانس 12v)از نوع صنعتی میباشد و تقریبا برای هر 1000 led تقریبا 45 وات نیاز دارد(12v,4A)6)هرگاه علاوه بر نور پردازی داخل برجسته پشت کار را نیز نورپردازی کنند و هنگام نصب حروف را بوسیله اسپیس با فاصله چند سانتی نسبت به زمینه قرار دهند نور پشت کار به زمینه تابیده شده و اصطلاحا نور اندریک گفته میشود.7) برای زیبائی و جذابیت بیشتر میتوان لایه رو را از ترکیب دو یا چند رنگ انتخاب نمود که اصطلاحا استروک دادن میگویند و اینکار را را یا با چسباندن برچسبهای استیکر و یا بوسیله چسباندن یک ورق بر روی یا زیر لایه اول انجام میدهند . دو تصویر ذیل نمونه ای از کار استروک دار و نمونه ای از نور اندریک می باشد.

امضای کاربر : تا می توانی دلی بدست آور
                                            دل شکستن هنر نمی باشد
سه شنبه 03 فروردین 1395 - 14:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
admin آفلاین


مدیرکل
ارسال‌ها : 292
عضویت: 25 /1 /1393
محل زندگی: اصفهان
سن: 25
شناسه یاهو: NAVIDNAVID91
تشکرها : 20
تشکر شده : 156
تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
آموزش ساخت تابلو چلنیوم
یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی که سالهاست مورد استفاده قرار می گیرد، تابلوهای چلنیوم می باشند که به تابلوهای حروف برجسته نیز معروفند و امروزه با نور پردازی های متنوعی که توسط LED در آنها صورت می گیرد، ساخت تابلو چلنیوم وارد فصل جدیدی شده است.
اینگونه بود که ما بر آن شدیم تا در زمینه آموزش ساخت تابلوهای چلنیوم ( تابلو حروف برجسته ) محصول آموزشی جدیدی را تهیه کنیم که همانند دیگر پکج های آموزشی گروه تابلو کاران مطالب آن در قالب چندین فیلم آموزشی و به صورت گام به گام تولید شده است.
در ادامه فهرستی از مطالب این مجموعه را ملاحظه می نمایید.
تصویر: http://tablokaran.ir/main/wp-content/uploads/2015/05/channelume1.jpg
گام اول : آموزش ترسیم طرح مورد نظر
– آموزش نصب و کرک CorelDraw
– معرفی محیط های کاری نرم افزار
– آموزش ترسیم انواع اشکال استاندارد
– آموزش ترسیم انواع اشکال آماده
– آموزش ترسیم و سایزبندی متن
گام دوم : آموزش ساخت حروف برجسته
– معرفی ابزار و مواد مورد نیاز
– آموزش ساخت میزکار مخصوص
– برجسته سازی حروف (قسمت اول)
– برجسته سازی حروف (قسمت دوم)
گام سوم : آموزش نور پردازی تابلو چلنیوم
– آشنایی با مفاهیم ولتاژ، جریان و توان
– آشنایی با مبانی ال ای دی های نواری
– مشخصات فنی و ایمنی ال ای دی نواری
– آموزش برش و نصب ال ای دی نواری
– نحوه انتخاب منبع تغذیه مناسب
گام چهارم : آموزش نصب حروف برجسته
– آموزش نصب حروف برجسته بر روی PVC
– آموزش نصب PVC بر روی کامپوزیت
– محاسبه متراژ طرح جهت قیمت گذاری

امضای کاربر : تا می توانی دلی بدست آور
                                            دل شکستن هنر نمی باشد
سه شنبه 03 فروردین 1395 - 14:47
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
admin آفلاین


مدیرکل
ارسال‌ها : 292
عضویت: 25 /1 /1393
محل زندگی: اصفهان
سن: 25
شناسه یاهو: NAVIDNAVID91
تشکرها : 20
تشکر شده : 156
تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
گام اول : آموزش ترسیم طرح مورد نظر
در این گام به آموزش نرم افزار Coreldraw می پردازیم تا بوسیله آن بتوانید طرحی را که جهت ساخت تابلو چلنیوم سفارش گرفته اید، رسم کنید.
آموزش این نرم افزار در قالب چند فیلم آموزشی تهیه شده است که شامل آموزش نصب و کرک نرم افزار، آموزش محیط های کاری نرم افزار، ترسیم اشکال استاندارد ، ترسیم اشکال آماده ، ترسیم و سایز بندی متن و بسیاری تنظیمات دیگر است.
البته از آنجایی که Coreldraw یک نرم افزار حرفه ای در زمینه طراحی می باشد ما ادعا نمی کنیم که در این گام آنرا بصورت کامل آموزش می دهیم لیکن مطالب لازم جهت طراحی سفارشات مرتبط با تابلوهای چلنیوم ارائه شده است.
همچنین نرم افزار Coreldraw به همراه فایل کرک آن در پکیج آموزشی قرار داده شده است تا بتوانید آنرا جهت استفاده نصب نمایید.
تصویر: http://tablokaran.ir/main/wp-content/uploads/2014/03/41-300x236.jpg
گام دوم : آموزش ساخت حروف برجسته
در این گام به آموزش نحوه برجسته سازی حروف پرداخته ایم و از آنجایی که جهت ساخت تابلوهای چلنیوم نیاز به لوازم مختلفی است در ابتدا مواد مورد نیاز جهت ساخت تابلو چلنیوم از جمله پلکسی، PVC ، چلنیوم و… را معرفی کرده ایم سپس ابزار مورد نیاز مانند دریل، گونیا، متر و … را آورده و کاربرد مختصری از هر یک را ذکر کرده ایم.
در ادامه از آنجایی که برای ساخت تابلوهای چلنیوم روشهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و پس از بررسی بسیار، روش اصولی آنرا که توسط شرکت های معتبر در این زمینه توصیه شده است را انتخاب کرده ایم.
این روش نیاز به میز کار مخصوصی دارد که نحوه ساخت آنرا طی یک فیلم آموزشی و بطور کامل توضیح داده ایم. هزینه مورد نیاز جهت ساخت این میز کار بسیار ناچیز بوده و تقریباً عمده هزینه آن خرید یک ورق MDF است .
پس از آنکه نحوه ساخت میز کار مخصوص جهت ساخت تابلو چلنیوم را آموختید ، نوبت به ساخت حروف برجسته و یا به عبارتی دیگر برجسته سازی حروف می رسد که آنرا نیز طی دو فیلم آموزشی بیان کرده ایم.
در این فیلم ها دو حرف متفاوت را جهت آموزش برگزیده ایم که انواع حالت ها در آنها موجود باشد (خم ۹۰ درجه ، انحنا، محیط داخلی ) و نحوه ساختشان را بصورت عملی و با استفاده از میز کار مخصوص آموزش داده ایم.
تصویر: http://tablokaran.ir/main/wp-content/uploads/2015/05/channelume2.jpg
گام سوم : آموزش نور پردازی تابلو چلنیوم
یکی از دلایلی که باعث می شود تابلوهای چلنیوم نسبت به یکدیگر متفاوت تر و جذاب تر باشند نحوه نورپردازی آنهاست.
امروزه جهت نور پردازی تابلوهای چلنیوم عمدتاً از انواع مختلف LED نواری،LED بلوکی و نمونه های دیگر LED که در رنگهای مختلف و RGB تولید و عرضه می شوند ، استفاده می گردد.
در این قسمت بیشتر نحوه نورپردازی تابلوهای چلنیوم توسط LED‌ های نواری مورد توجه قرار گرفته است و طی چند فیلم آموزشی ابتدا به معرفی LED‌ های نواری از نظر تنوع رنگ، ساختار داخلی ، میزان محافظت و… پرداخته ایم.
سپس مشخصات فنی (ولتا‍ژ ، توان مصرفی و…) مربوط بهLED ‌ های نواری را توضیح داده ایم و در مورد IPrating که نشان دهنده میزان محافظت و مقاومتLED نواری در مقابل عوامل محیطی همچون گرد وغبار و نفوذ آب می باشد به طور مفصل بحث کرده ایم و طی جدولی انواع مختلف آنرا شرح داده ایم.
در ادامه نکات ایمنی توصیه شده توسط شرکتهای سازنده را که بر روی بسته های LED نواری نوشته می شوند را یک به یک بیان کرده ایم.
بعد از آنچه گفته شد و پس از آنکه آشنایی اولیه ای با LED های نواری پیدا کردید ، نوبت به استفاده عملی از آنها در ساخت تابلو چلنیوم می رسد و در ادامه آموزش نورپردازی تابلوهای چلنیوم نحوه برش، چسباندن ، لحیم کردن و سیم کشی LED‌ های نواری به شما آموزش داده می شود که در اتمام این مرحله می توانید هر یک از قسمت های ساخته شده را روشن کنید.
اما نکته دیگری که برای نور پردازی تابلوهای چلنیوم بایستی مورد توجه قرار گیرد، انتخاب منبع تغذیه یا آداپتور مناسب است که نحوه انجام این کار نیز طی یک فیلم آموزشی و از طریق محاسبه متراژ ‍LED بکار رفته و میزان توان مصرفی آن مطابق با مشخصات فنی ذکر شده توسط شرکت سازنده آموزش داده شده است.
همچنین برای همکارانی که آشنایی چندانی با مفاهیم اصولی برق یعنی ولتا‍‍ژ، جریان و توان ندارند نیز در ابتدای این فصل فیلمی قرار داده ایم تا با کاربرد این مفاهیم ( نه تعاریف علمی آنها ) بیشتر آشنا شوند و طی سه مثال عملی نحوه محاسبه ولتا‍ژ، جریان و توان را در مدارات سری، موازی و ترکیبی شرح داده ایم.
تصویر: http://tablokaran.ir/main/wp-content/uploads/2015/05/channelume3.jpg
گام چهارم : آموزش نصب حروف برجسته
بعد از اینکه در مراحل قبل با نحوه ترسیم طرح ، ساخت حروف برجسته و نور پردازی تابلوهای چلنیوم آشنا شدید نوبت به نصب حروف برجسته بر روی سطح زیر کار می رسد .
تابلوهای چلنیوم بر روی سطوح مختلفی نصب می شوند که یکی از متداول ترین این سطوح ورق کامپوزیت است.
ورق کامپوزیت به دلیل ظاهری زیبا، تنوع در رنگ و دوامی بالا برای استفاده در نصب تابلو چلنیوم بسیار مناسب به نظر می رسد.
در این فصل نحوه نصب حروف برجسته ساخته شده در مراحل قبل، بر روی PVC و سپس بر روی ورق کامپوزیت را فرا خواهید گرفت.
که با انجام اینکار آموزش ساخت تابلو چلنیوم کامل می شود و به اتمام می رسد.
در نهایت از آنجایی که می بایست تابلو سازان بتوانند پس ازترسیم طرح و قبل از اقدام به ساخت تابلو چلنیوم قیمت تمام شده کار را به مشتریانشان اعلام کنند طی یک فیلم آموزشی نحوه محاسبه مترا‍ژ طرح ترسیم شده در نرم افزار Corel draw ( که در واقع همان محیط دور تا دور طرح می باشد ) را آموزش داده ایم.
تصویر: http://tablokaran.ir/main/wp-content/uploads/2015/05/channelume4.jpg
سوالات متداول :پکیج آموزشی بصورت کتاب، فایل PDF یا فیلم است؟این DVD آموزشی از ۱۷ فیلم که مجموعاً به مدت زمان ۲ ساعت می باشد تشکیل شده است و تمامی فیلم ها توسط گروه تابلوکاران و به زبان فارسی تهیه گردیده اند.آیا بعد از ملاحظه این DVD آموزشی، نیازی به آموزش حضوری هم هست؟ما سعی کرده ایم تا تمامی مطالب مورد نیاز ذکر شود اما بهتر است بعد از دیدن آموزش اول یک نمونه کار برای خودتان انجام دهید و بعد اقدام به سفارش گیری نمایید.آیا کسانی که فارق التحصیل رشته الکترونیک نباشند هم می توانند سازنده این نوع از تابلو ها باشند؟ساخت تابلو چلنیوم بیشتر از اینکه نیاز به مباحث تخصصی داشته باشد وابسته به تکنیکهایی مانند خم کاری و نصب حروف است که با دیدن آموزش و انجام نمونه کار بدست می آیند.

امضای کاربر : تا می توانی دلی بدست آور
                                            دل شکستن هنر نمی باشد
سه شنبه 03 فروردین 1395 - 15:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
azade1992 آفلاین


کاربر عادی
ارسال‌ها : 6
عضویت: 10 /1 /1395


تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
وای عالیه. لطفا این تاپیکو ادامه بدین.

امضای کاربر : هوشمند سازی خانه اکسترودر جعبه کمک های اولیه کانکس کانتینر روان کننده بتن چسب کاشی گروت روغن خوراکی سئو طراحی سایت
دوشنبه 15 شهریور 1395 - 16:24
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
tabrizsan آفلاین


کاربر نیمه فعال
ارسال‌ها : 10
عضویت: 16 /2 /1396


تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
ممنون از مطالب خوبتون

امضای کاربر : ضد یخ بتن ، واتراستاپ ، قیمت واتراستاپ ، تولیدکننده واتراستاپ ، واتراستاپ pvc ، قالب بتن ، واتراستاپ پی وی سی ، فوم بسته بندی ، سینی نشا
دوشنبه 01 خرداد 1396 - 15:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
unique آفلاین


کاربر عادی
ارسال‌ها : 2
عضویت: 19 /11 /1396


تابلو چلنیوم Channelume چیست + آموزش ساخت
1- قيمت بسيار مناسب با توجه به جذابيت خاص و منحصر به فرد
2- مصرف برق بسيار پايين و قابل تنظيم براي ساعات مختلف روز با تغيير شدت نور
3- متن قابل تغيير بسيار آسان ( كه مي توان تمام محصولات جديد و بروز شغل خود را به مشتري معرفي كنيد )
4- در تابلوهای فول اسمارت به کامپیوتر برای برنامه نویسی احتیاج نیست ارتباط با
تابلوها
اسمارت توسط کیبورد یا وایر لس انجام می شود
5- يك تبليغ جديد، بروز و هميشگي
6- قابل استفاده براي هر مكان و زمان و هر نوع شغل

پنجشنبه 19 بهمن 1396 - 13:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group